دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
ویروس کرونا را از بلایا و مصائب امروز جهان دانست و از مجاهدت‎های خادمان عرصه بهداشت و درمان کشور که با ایثار شیوع و ازخودگذشتگی وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‎اند و همچنین نیروهای مردمی پشتیبان آنها در بخش‎های مختلف کشوری و لشکری قدردانی کرد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از فارس، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به حضور وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا و تأکید بر لزوم کمک همه‌جانبه به این وزارتخانه تأکید کرد: در جبهه جنگ هم کار کسی که در خط مقدم مشغول رزم است، تأمین ادوات و پشتیبانی نبوده و این امر بر عهده مجموعه‎ای به نام پشتیبانی است. امروز هم لازم است مسئولیت تأمین نیازهای لجستیکی و بهداشتی مراکز درمانی توسط مراکزی غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد تا این وزارتخانه بر مأموریت‎هایش در عرصه بهداشت و درمان متمرکز شود.

در این جلسه، دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی به ارائه گزارشی پیرامون روند مقابله با ویروس کرونا در کشور پرداخت و از پیشنهاد شعار همگانی «درخانه_می‎مانیم_تا_کرونا_را_شکست_دهیم» به عنوان شعار اصلی پویش مقابله با کرونا خبر داد و بر لزوم تشکیل یک ستاد مشترک در سطح عالی اجرایی برای مقابله متمرکز، موثر و موفق برای ریشه‎کنی ویروس کرونا تأکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر لزوم ایجاد یک قرارگاه مرکزی منسجم برای برنامه‎ریزی و تصمیم‎گیری برای مقابله با کرونا اظهار داشت: امروز لازم است برای تعطیل کردن یا تعطیل نکردن برخی بخش‎ها و تهیه پروتکل‎های لازم برای اجتماعات به ویژه در شهرهایی که وضعیتشان خاص است، در یک قرارگاه مرکزی به‎صوت کاملاً حساب‎شده و با استفاده از نظرات کادر درمانی و پزشکی و وزارت بهداشت تصمیم‎گیری شود.

آیت‎الله رئیسی با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎های علمیه برای همکاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود. البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به‎صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: